Subject: FW: Määruse eelnõu tagasiside ja ettepanek ''Nõuded toitlustamisele tervishoiuasutuses ja täiskasvanutele sotsiaalteenuse osutamisel''
From: "Info - SOM" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Fri, 27 Jun 2025 15:10:50 +0300

From: Kaarel Roose <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, June 27, 2025 2:33 PM
To: Ingrid Põldsaar - SOM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Anne Vahtramäe <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Daily, haigla toitlustus
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Määruse eelnõu tagasiside ja ettepanek ''Nõuded toitlustamisele
tervishoiuasutuses ja täiskasvanutele sotsiaalteenuse osutamisel''

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Oleme tutvunud uue määruse eelnõuga, mis puudutab toitlustamise nõudeid
tervishoiuasutustes. On väga hea, et soovitakse süsteemi ajakohastada ja
muuta paindlikumaks – see on kindlasti vajalik ja tervitatav. Samas
tahaksime jagada mõtteid seoses sellega, et määrusest on eemaldatud
konkreetne loetelu erimenüüdest. Mõistame, et eesmärk on anda rohkem
vabadust ja lähtuda iga inimese individuaalsetest vajadustest, aga täielik
raamistikuta jätmine võib praktikas tekitada segaduse.

Et asjad ei muutuks liiga kaootiliseks, võiks määruses siiski säilitada
vähemalt loetelu baas(erimenüü) toitudest, mida kasutatakse igapäevaselt
Tallinna haiglates kõige rohkem ja mis on tuttavad nii haiglate
jaotusköökidele kui ka personalile. Need ei ole jäigad dieedid, vaid
praktilised baaslahendused, millest saab vajadusel edasi arendada
spetsiifilisemaid menüüsid vastavalt tervishoiutöötajate soovitusele.
Muidugi ei saa raamistiku loomisel mööda minna kogu tervisekassa
rahastusest, millega peavad haiglad arvestama ja liigne menüüde vabadus ei
pruugi mahtuda eelarvetesse.

Näiteks võiksid säilida järgmised baasmenüüd:

BM – baasmenüü ehk tavaline tervislik toit

LV – laktoosivaba

G – gluteenivaba

PVV – piimavalguvaba

VEG – vegan( või taimetoit)

PYR – püreestatud

VED – vedel toit

NH – neelamishäire toit

D250 – suhkruhaigetoit (SV250g)

OP-operatsioonjärgne toit

Kaks haiglat, kellega me igapäevaselt koostööd teeme, kasutavad neid
menüüsid ja dieetide tähiseid juba praegu ning need on hästi toimivad.
Samuti on need tuttavad haiglate jaotusköökidele ja personalile ning
aitavad tagada selge suhtluse köögi, personali ja tervishoiutöötajate
vahel. Need lihtsustavad ka järelevalvet ja aitavad tagada, et
toitlustamine vastab patsiendi vajadustele. Lisaks oleks mõistlik, kui uue
süsteemi rakendamiseks oleks vähemalt aastane sisseelamisperiood – see
annaks haiglatele ja toitlustajatele aega kohaneda, koolitada töötajaid ja
vajadusel uuendada süsteeme.Meie jagame oma menüüsid läbi Nutridata
keskkonna ning kuna sügisel toimub antud platvormil arendaja vahetus, võib
see samuti kaasa tuua ajutist segadust. Seetõttu oleks täiendav aeg väga
vajalik, et kõik saaks sujuvalt ja kvaliteetselt toimima.

Koostöös haiglatega saame selle aja jooksul süsteemi paika seada nii, et
see oleks toimiv ja toetaks patsientide tegelikke vajadusi.

Heal koostööle lootes.

Lugupidamisega

Kaarel Roose

Teenindusdirektor

M +372 5209557

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Baltic Restaurants

Peterburi tee 2f, Tallinn 11415

T +372 601 4075

 <http://www.balticrest.com/> www.balticrest.com
 <http://www.tööootab.ee/> www.tööootab.ee

 <http://www.facebook.com/BalticRestaurantsEE>
www.facebook.com/BalticRestaurantsEE